skrzynia sie kończy ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daroo211
    Classic
    • 2010
    • 22

    skrzynia sie kończy ??

    piter-wroc, ile tej folii kupiłeś? Czy 30x50 cm wystarczy? No i jak przygotowałeś ori listwy - przetarłeś benzyną ekstrakcyjną lub alkoholem, przetarłeś drobnym papierem ściernym ? Z góry dzięki za podpowiedź.
  • adrianst5
    Drive
    • 2009
    • 68

    #2
    skrzynia sie kończy ??

    Witam... szukałem, patrzyłem i ciężko znaleść taki przypadek jak mój, mianowicie kiedy jade na biegu jest wporządku jednak kiedy chce wrzucić na luz bieg wyskakuje i gałka biegów nie chce swobodnie sie poruszać, jak to powinno być na luzie. Teoria mówi że na luzie popchne do przodu i mam 3 a do tyłu i 4 bieg. Moja skrzynia jak by nie miała w ogóle luzu wyłączam dwójke (wrzucam na luz) pcham do tyłu i znów dwujka (próbuje wam to przybliżyć) po prostu na luzie nie wraca do tej pozycji neutralnej tylko w miejscu stoi. A od odbiciu ze wstecznego to już mowy nie ma, jeszcze niedawno wystarczyło lekko pociągnąć i ładnie odskoczyła mi gałka ze wstecznego na środek, dziś lekko wychodzi ze wstecznego ale żeby włączyć jedynke musze popchnąć wręcz w prawo całą gałką, a powinno być lekko i w lewo. pomóżcie ;/
    Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

    Komentarz

    • Dareckif
      Drive
      • 2008
      • 93

      #3
      Witam
      kolego zacznij od wyczyszczenia i przesmarowania mechanizmu na skrzyni biegów oraz samych cięgien

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        adrianst5, na początek sprawdź czy winna jest sama skrzynia ( tarcie wewnątrz obudowy skrzyni ), czy tylko mechanizm, który jest na wierzchu. Możesz spróbować odłączyć drążek przy skrzyni i zobaczyć, czy jak wrzucasz biegi bezpośrednio na skrzyni, to też jest taki problem.

        BTW. który to rocznik i jakie oznaczenie skrzyni?

        EDIT!

        OK. Znalazłem OI 1999 r. A ty nie zmieniałeś przypadkiem skrzyni? Jeśli tak, to czy po wymianie było dobrze?
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • adrianst5
          Drive
          • 2009
          • 68

          #5
          Zamieszczone przez kowal 2002
          adrianst5, na początek sprawdź czy winna jest sama skrzynia ( tarcie wewnątrz obudowy skrzyni ), czy tylko mechanizm, który jest na wierzchu. Możesz spróbować odłączyć drążek przy skrzyni i zobaczyć, czy jak wrzucasz biegi bezpośrednio na skrzyni, to też jest taki problem.

          BTW. który to rocznik i jakie oznaczenie skrzyni?

          EDIT!

          OK. Znalazłem OI 1999 r. A ty nie zmieniałeś przypadkiem skrzyni? Jeśli tak, to czy po wymianie było dobrze?
          nie zmieniałem tylką tą regenerowałem bo miałą dzióre i cały olej wyleciał zatarło sie łożysko od 5'ki itd...(koszt 2000zł.) po naprawie było ok około 10k kilometrów ;/

          nasmarowałem (ŁT43 taki miałem akurat w garażu) te kulke buałą pod mieszkiem i już jakby lepiej dwójka już wraca na środek gorzej jednak ze wstecznym nie bardzo chce odskakiwać do pozycji neutralnej... zalać to jakimś olejem może ??
          Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            adrianst5, może być ostatecznie olej ( ale najlepiej rzadki np. od skrzyni biegów i nie za dużo ). Nasmaruj jeszcze ten mechanizm przy skrzyni biegów ( w komorze silnika ).

            Do takich rzeczy najlepszy jest smar w spray-u WURTH HHS 2000. Warto go kupić, bo do samochodu jak znalazł praktycznie do wszystkiego; z moich zastosowań ( które teraz pamiętam ) to: sworznie wycieraczek, zawiasy drzwi/klapy, linki w podnośnikach szyb, mechanizm lusterek ( po 4 latach składało się je jednym palcem ), skrzypiące stelaże foteli, zamki w drzwiach ( absolutnie nie nadaje się do bębenka zamka, bo zlepi zapadki ), lewarek zmiany biegów, wszelkie linki, sworznie itp.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • pawell27
              Classic
              • 2012
              • 1

              #7
              witam, mam taki sam problem jak kolega który założył post i nie mogę go rozwiązać. może jakieś podpowiedzi ? wszelkie smarowania nie pomogły

              Komentarz

              Pracuję...